Tyhle autu opravdu sedí

Pomalu se blíží zimní období a s ním i určitá povinnost, kdy bude nutností vyměnit pneumatiky, pokud nemáme pro celoroční provoz. Datum 1.listopadu by mělo být rozhodujícím, ačkoliv při dnešním aprílovém počasí člověk nikdy neví. Pokud bude souvislá vrstva sněhu nebo ledu, tak bude naprosto pochopitelné, že tady letní gumy nebudou na místě, ale pokud bude reálná teplota ve vysokých plusových hodnotách, tak si zimní gumy můžeme ještě uschovat. Je to ale dost sporné, jelikož pokud bychom se nějakým způsobem ocitli v nehodě a to je jedno, zdali jako postižení nebo viníci, tak pojišťovna co bude chtít vědět, jaké mělo auto přezutí. Každopádně bychom správnou volbu pneumatik nikdy neměli podceňovat.

kola z lehkých slitin

·         Značení – všechno potřebné nalezneme vyražené přímo na pneumatice, většinou zde vidíme nějakou kombinaci čísel a písmen, ale všechno má svůj správný význam.
Například 245/45 R 16 99 T M+S znamená:
245 – šířka pneumatiky, značená v milimetrech
45 – výška bočnice k šířce v procentech
R 16 – radiální kostra pneumatiky
99 – hmotnostní index
T – rychlostní index – 190 km/h
M+S – je to označení pro zimní používání
výměna kol

·         Stáří – směrodatné by mělo být označení z DOT kódu, například 0817, bude znamenat osmý měsíc roku 2017. Stáří pneumatiky není zase až tak důležité, jelikož sama o sobě je chráněna již z výroby mastným filmem a ten zabraňuje jejímu stárnutí, navíc, když se o ně majitel dobře stará a dobře je uskladní, tak skutečně mohou vydržet déle, než 2-3 roky, spíš záleží na hloubce dezénu.

·         Životnost – tvrdnutí pryžové směsi u zimních pneumatik je opravdu problém. Dříve se prosazoval názor, že by se měly používat pouze 4 roky a dost, nyní se již tento radikální názor neprosazuje. Hodně záleží na výrobci, směsi, na provozu, ale i způsobu skladování.

·         Užší rozměr – pokud budeme jezdit hodně po sněhu, tak se skutečně vyplatí, nabízí totiž lepší ovladatelnost, trakci a také lépe brzdí, ale pro běžný provoz tohle není nutné řešit.

·         Nižší rychlostní index – zimní gumy mohou mít sice nižší index, než je v technickém průkazu, řidič ale na to musí být upozorněn v zorném poli nálepkou nebo palubním počítačem.
auto pneumatiky

·         7°C a vyšší teploty – hlavně se jedná o přezouvání. Takové teplotní rekordy jsou poslední dobou v zimě běžné. Pokud ale nehrozí náledí nebo sníh, tak si musíme přiznat, že letní pneumatiky jsou podstatně lepší na suchu a mokru. Oni se tolik neopotřebovávají a navíc zimní mají i delší brzdnou dráhu. Nic méně zimní gumy mají být na automobilu od začátku listopadu do konce března.